Na Kuchennym Progu

Przepisy na potrawy bez glutenu, cukru, nabiału :: Książki kulinarne i dziecięce :: Recenzje :: Różności
desery | kremy - puddingi - budynie | na słodko | puddingi

Pudding kokosowy z chia i owocowym purée (bez glutenu, bez cukru, wegański)

28 czerwca 2017

Na letnie upały przyda się orzeźwiający deser, który można przygotować bardzo szybko. Gorąco polecam wszelkiego rodzaju puddingi z chia. Te małe ziarenka można wymieszać z dowolnym mlekiem, zwykłym lub roślinnym, a nawet z sokiem owocowym lub rozrzedzonym owocowym purée. Można dosłodzić do smaku, najlepiej płynnym słodzidłem. Gdy ziarenka napęcznieją, powstanie wspaniały pudding, pyszny sam w sobie. Żeby było jeszcze smaczniej, warto dodać ulubione sezonowe owoce, pokrojone lub w postaci purée, na spodzie lub na wierzchu. Zamiast lub obok owoców można dodać orzechy, posiekaną czekoladę lub inne smakołyki, na które macie akurat ochotę. Na zdjęciach i w przepisie jest pudding chia z mleka kokosowego, z purée z mango (które uwielbiam), ale uruchomcie wyobraźnię i poeksperymentujcie z różnymi smakami 🙂 Jagody, maliny czy morele również będą świetnie pasować!

 

Gluten-free, sugar-free and vegan chia pudding with coconut milk and fruit puree. Easy to make and delicious!

 

Na 4-5 małych porcji

400 g mleczka kokosowego
40 g nasion chia (4 łyżki)
10-20 g syropu klonowego, daktylowego lub płynnego miodu
szczypta mielonej wanilii (opcjonalnie)
1 małe dojrzałe mango (200 g purée) – zamiennie dowolne inne owoce

Mleczko kokosowe wymieszaj z płynnym słodzidłem oraz wanilią, dodaj nasiona chia i raz jeszcze dokładnie wymieszaj. Odstaw na kilka minut i ponownie wymieszaj. Powtarzaj odstawianie i mieszanie przez mniej więcej 15-20 minut.

Przełóż masę do pucharków lub ozdobnych słoiczków, przykryj i wstaw do lodówki na całą noc. Schłodzony deser zgęstnieje i nabierze piankowej, delikatnej konsystencji.

Obierz mango, usuń pestkę i zmiksuj miąższ (ok. 200 g) na gładkie purée. Przełóż masę owocową na wierzch każdego pucharka ze schłodzonym deserem, ewentualnie udekoruj listkami mięty lub melisy, skórką z limonki albo kolorowymi owocami. Podawaj schłodzony.

—> Owocowe purée możesz także umieścić na dnie pucharków, a masę z chia (jeszcze przed zgęstnieniem) położyć delikatnie na wierzchu.

 
Przepis na pudding kokosowy z chia i purée z mango znajdziecie także w mojej książce „Bez pszenicy na każdą okazję”, a zdjęcie słoiczków z deserem na książkowej okładce 🙂